Een nummer of vermelding die op de factuur moet
Algemene voorwaarden van De Impuls voor de Zorg, gevestigd te Zeist.
1. Algemeen
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, werkzaamheden, offertes en
overeenkomsten tussen De Impuls voor de Zorg en opdrachtgevers, respectievelijk hun rechtsopvolgers.
Standaardvoorwaarden van de opdrachtgever gelden uitsluitend wanneer deze door De Impuls voor de
Zorg zijn aanvaard, met een schriftelijke bevestiging.
2. Grondslag offertes
Offertes van De Impuls voor de Zorg zijn gebaseerd op de informatie die door de opdrachtgever is
verstrekt. De opdrachtgever staat ervoor in dat hij/zij naar beste weten alle essentiële informatie voor
opzet, uitvoering en afronding van de opdracht heeft verstrekt. De Impuls voor de Zorg voert de
werkzaamheden in het kader van de opdracht uit naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen.
3. Ter beschikkingstelling van informatie en medewerking
De opdrachtgever verstrekt De Impuls voor de Zorg tijdig alle documenten, informatie en contacten die
nodig zijn voor een goede uitvoering van de opdracht.
4. Het betrekken van derden bij de opdrachtuitvoering
Voor zover een goede uitvoering dit vereist heeft De Impuls voor de Zorg het recht (delen van) het werk
door anderen te laten uitvoeren. De Impuls voor de Zorg verplicht zich tot maximale inspanning opdat de
overeengekomen verplichtingen en kwaliteit worden behaald. De Impuls voor de Zorg zal dit in overleg met
de opdrachtgever doen.
5. Tarieven
In het tarief van De Impuls voor de Zorg is inbegrepen de kosten van secretariële werkzaamheden en
telefoonkosten. In de opdrachtbevestiging staan de afspraken rond vergoeding van reiskosten en -tijd
weergegeven.
6. Wijziging van opdracht, meerwerk
De opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed, indien partijen
tussentijds besluiten tot wijziging van aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en de daaruit
voortkomende werkzaamheden. Indien door toedoen van opdrachtgever tussentijds wijzigingen ontstaan in
de opdrachtuitvoering, zal De Impuls voor de Zorg in overleg met de opdrachtgever de noodzakelijke
aanpassingen aanbrengen. Indien dit leidt tot meerwerk, zal dit als een aanvullende opdracht aan de
opdrachtgever in rekening worden gebracht. De Impuls voor de Zorg is gerechtigd om de extra kosten voor
wijziging van de opdracht aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
7. Betalingsvoorwaarden
Het honorarium en de overige kosten die worden gemaakt door De Impuls voor de Zorg, worden
maandelijks in rekening gebracht. Betaling dient te geschieden binnen twee weken na de declaratiedatum,
tenzij door opdrachtgever en De Impuls voor de Zorg anders is overeengekomen. Na de vervaldatum is de
opdrachtgever in gebreke en heeft De Impuls voor de Zorg het recht de wettelijke rente te berekenen. Bij
een eerste herinnering wordt € 15,00 in rekening gebracht; bij een tweede herinnering € 35,00. Indien er
daarna nog geen betaling heeft plaatsgevonden, wordt er een incassobureau ingeschakeld. Indien de
betaling langer dan 1 maand achterwege blijft, kan De Impuls voor de Zorg de uitvoering van de opdracht
opschorten totdat betaling is geschied. Bij het niet nakomen van de verplichtingen door de opdrachtgever,
Versie d.d. 20 juni 2019
komen alle ter invordering gemaakte kosten ten laste van de opdrachtgever, zowel de gerechtelijke als de
buitenrechtelijke. De Impuls voor de Zorg heeft het recht om per 1 januari van ieder kalenderjaar het in de
offerte overeengekomen tarief te verhogen conform het door het CBS verstrekte prijsindexcijfer voor
zakelijke dienstverlening van het voorgaande jaar.
8. Afsluiting van de opdracht
De opdracht is in financiële zin afgesloten indien de eindafrekening door de opdrachtgever is goedgekeurd.
De opdrachtgever dient binnen een termijn van 30 dagen na dagtekening hierover te berichten. Indien de
opdrachtgever niet binnen deze termijn reageert, wordt de eindafrekening geacht goedgekeurd te zijn. Alle
aan opdrachtgever geleverde zaken blijven eigendom van De Impuls voor de Zorg, totdat deze door
opdrachtgever zijn betaald.
9. Tussentijdse beëindiging van de opdracht
Beide partijen kunnen deze overeenkomst tussentijds opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn
van 30 dagen. Indien door verschil van mening over de inhoud en of de uitvoering van de opdracht er geen
of onvoldoende basis voor vertrouwen resteert, kan de opdracht door ieder der partijen zonder rechterlijke
tussenkomst met onmiddellijke ingang worden beëindigd bij aangetekend schrijven onder vermelding van
de gronden. Tussentijds opzeggen van de overeenkomst heeft geen financiële consequenties voor
opdrachtgever. Deze overeenkomst kan slechts gewijzigd worden door een schriftelijke overeenkomst,
ondertekend door beide partijen. Bij voortijdige beëindiging door de opdrachtgever heeft De Impuls voor de
Zorg recht op compensatie van het geoffreerde werk, waarbij de tot dan toe gemiddelde maandelijkse
declaratie het uitgangsbedrag is.
10. Overmacht
De Impuls voor de Zorg is niet gebonden aan termijnen die worden overschreden ten gevolge van
omstandigheden die buiten haar macht liggen (waaronder ziekte en/ of arbeidsongeschiktheid). Indien
overschrijding van enige termijn dreigt, zullen De Impuls voor de Zorg en opdrachtgever elkaar daarvan
onmiddellijk in kennis stellen en zo spoedig mogelijk in overleg treden.
11. Faillissement
Ingeval één van beide partijen in staat van faillissement raakt, surséance van betaling aanvraagt of de
bedrijfsvoering staakt, heeft de andere partij het recht zonder inachtneming van een opzegtermijn de
overeenkomst te beëindigen.
12. Eigendom
Modellen, methodieken en instrumenten die ontwikkeld en/of toegepast worden door De Impuls voor de
Zorg voor de uitvoering van de opdracht zijn en blijven eigendom van De Impuls voor de Zorg. Publicatie of
andere vormen van openbaarmaking hiervan kan alleen na verkregen schriftelijke toestemming van De
Impuls voor de Zorg. Rapporten ten behoeve van de opdrachtgever zijn te gebruiken door opdrachtgever
en zijn te vermenigvuldigen door opdrachtgever ten behoeve van gebruik in de eigen organisatie. Voor al
het overige is het auteursrecht van toepassing.
13. Vertrouwelijkheid en privacy van gegevens van opdrachtgever
De opdrachtnemer verplicht zich tot geheimhouding ten aanzien van alle gegevens die hem in de
uitoefening van zijn tijdelijke functie bij de opdrachtgever ter beschikking worden gesteld of die haar in de
uitvoering van de functie ter ore komen. Hierbij wordt aangetekend dat binnen De Impuls voor de Zorg
wordt gewerkt met sparringpartners, om de kwaliteit van de dienstverlening naar de klant te vergroten.
14. Aansprakelijkheid
Voor elke door De Impuls voor de Zorg aanvaarde opdracht geldt dat sprake is van een
inspanningverplichting. De Impuls voor de Zorg kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor niet
behaalde resultaten. De Impuls voor de Zorg is uitsluitend aansprakelijk voor tekortkomingen in de
Versie d.d. 20 juni 2019
uitvoering van de opdracht die het gevolg zijn van onzorgvuldigheid en ondeskundigheid bij het uitbrengen
van adviezen en het uitvoeren van projecten.
Opdrachtgever kan beroep doen op een tekortkoming in de uitvoering van de opdracht indien deze binnen
drie maanden na afronding van de opdracht door De Impuls voor de Zorg schriftelijk kenbaar is gemaakt.
15. Overig
Gedurende de opdracht en tot twee jaar na beëindiging van een opdracht, is het opdrachtgever niet
toegestaan om adviseurs en/of interim-managers welke namens of vanuit De Impuls voor de Zorg bij de
uitvoering betrokken zijn geweest betaalde werkzaamheden (al dan niet op basis van een dienstverband)
aan te bieden. Op overtreding van deze regel staat een boete van € 100.000,00 per overname/ doorstroom
ZZP.
16. Annulering en ontbinding van een mondelinge of schriftelijke overeenkomst t.b.v. scholing,
training en coaching
1. Na ondertekening van de offerte heeft opdrachtgever 14 dagen bedenktijd om kosteloos de
overeenkomst te annuleren.
2. Schriftelijke annulering kan kosteloos tot 1,5 maand voor de afgesproken 1e
trainingsdag. Daarna
worden er annuleringskosten in rekening gebracht:
a. Bij annulering tussen 1,5 maand en één maand voor aanvang van afgesproken 1e
trainingsdag
wordt er 10% van de overeengekomen offerteprijs in rekening gebracht.
b. Bij annulering korter dan 1 maand voor aanvang van afgesproken 1e
training dag wordt er 50%
van de overeengekomen offerteprijs in rekening gebracht.
c. Bij annulering minder dan 2 weken voor aanvang van de afgesproken 1e
trainingsdag wordt de
hele overeengekomen offerteprijs in rekening gebracht.
3. Annuleringen worden uitsluitend in behandeling genomen per e-mail of schriftelijk op werkdagen
tijdens kantooruren. Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de
eerstvolgende werkdag.
4. Als het aantal deelnemers lager is dan het opgegeven aantal vindt geen restitutie dan wel
prijsverlaging plaats.
5. Een deelnemer kan zich (bij overmacht) en in overleg met De Impuls voor de Zorg laten vervangen
door een deelnemer met gelijke kwalificaties.
6. Bedragen die De Impuls voor de Zorg al heeft gefactureerd of zal factureren in verband met hetgeen zij
reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven onverminderd verschuldigd
en worden op het moment van ontbinding direct opeisbaar.
17. Toepasselijk recht
Op al onze overeenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing.
De Impuls voor de Zorg
Utrechtseweg 75
3702 AA Zeist
Tel: 030-2003655
www.deimpulsvoordezorg.nl
Recente reacties