Interim-management en advies

Resultaatgericht en inspirerend interim-management

Interim-management is een van de belangrijkste diensten van De Impuls voor de Zorg. Onze ervaring gaat terug tot 1990. Ervaring die inmiddels met meerdere adviseurs wordt gedeeld en nog steeds verder groeit. Leren en verbeteren is ook voor onze tak interim-management voortdurend aan de orde. We leren van onze successen en soms ook van de opdrachten waar het niet allemaal vlekkeloos verloopt.

Wat maakt ons succesvol?

Er zijn natuurlijk heel veel factoren van belang om een interim-opdracht succesvol te laten verlopen. We benoemen hier slechts de specifiek onderscheidende factoren die interim-management van De Impuls voor de Zorg uniek maken:

  • De belangrijkste sleutel tot succes is en blijft de persoon van de interim-manager. Passen de competenties bij de opdracht? Is de persoonlijkheid van de interim-manager passend bij de opdracht en onze opdrachtgever? Dankzij ons grote netwerk en persoonlijk ervaring weten we de juiste man/vrouw te vinden.
  • Werkt de interim-manager volgens onze overtuigingen (zie later) en kan hij/zij indien nodig hiervan afwijken?
  • In de match met de opdrachtgever speelt een persoonlijke klik een belangrijke rol. Wederzijds vertrouwen is de basis. In een goede verhouding kunnen opdrachtgever en de interim-manager volop met elkaar sparren en dat komt het resultaat van de opdracht ten goede.
  • De rol van de begeleidend adviseurs vanuit De Impuls voor de Zorg. Wij volgen onze interim-managers positief-kritisch. We bewaken de resultaatgerichtheid. We houden oog op eventuele belemmerende factoren in de organisatie van de opdrachtgever en houden periodiek met interim-managers en opdrachtgever een voortgangsgesprek.
  • Snelle voordracht van goede kandidaten. Meestal kunnen we binnen 24 uur de eerste mogelijk geschikte kandidaat aan u voordragen. Dit is mogelijk doordat we continu aandacht besteden aan het relatienetwerk van interim-managers.
  • Vanzelfsprekend mag u van onze interim-managers verwachten dat zij het gewenste resultaat leveren en blijven afstemmen met u als opdrachtgever. De prioriteiten en het plan van aanpak worden in overleg bepaald. Over afwijkingen, risico’s en kansen communiceren onze interim-managers tijdig. Zo voorkomen we verrassingen.

De interim-managers van De Impuls voor de Zorg maken gebruik van passende methoden, technieken en instrumenten. Deze zijn gangbaar en state-of-the-art. Daarnaast hechten we groot belang aan de overtuigingen die wij als De Impuls voor de Zorg hebben. Dankzij onze specifieke overtuigingen en aanpak heeft ons interim-management echte en blijvende meerwaarde voor onze opdrachtgevers.

Meer weten?

Natuurlijk valt er nog veel meer te vertellen over onze activiteiten.

Bel Rob Uijterwaal (06 – 22 80 18 79) of Ellen Sarr (06 – 21 30 45 13) of mail naar info@deimpulsvoordezorg.nl.

    WIJ ZIJN

    Resultaatgericht

    Onze teamleiders, locatiemanagers, regiomanagers en directeuren brengen altijd meer dan u verwacht.

    Breed inzetbaar

    We hebben uitgebreide ervaring binnen  de VVT, thuiszorg en VG.

     

    ONZE OVERTUIGINGEN

    • Medewerkers zijn gemotiveerd voor goede zorg
    • Medewerkers snappen dat bedrijfsmatig aspecten belangrijk zijn
    • Medewerkers weten goed wat de problemen zijn
    • Medewerkers weten wat mogelijke oplossingen zijn
    • Medewerkers kunnen alleen zelf verbeteringen realiseren
    • Medewerkers snappen alles, mits het goed is uitgelegd
    • Wij vinden dat verbinding maken met de medewerkers van cruciaal belang is
    • Wij vinden dat luisteren belangrijker is dan praten
    • Wij gaan uit van “zeggen wat je doet en doen wat je zegt”
    • Wij faciliteren en de rest is aan de rest
    • Wij weten dat leren en verbeteren alleen werkt indien er oprecht contact is
    • De opdracht en het belang van de organisatie zijn ons vertrekpunt
    • Niet alles kan tegelijkertijd

     

    Meer informatie?

    15 + 1 =