Opleidingen & trainingen

Kwaliteit waarborgen door kennis

Mensen die zich met hart en ziel inzetten voor de beste zorg willen altijd verbeteren. Onze trainingen zijn op maat gemaakt en gericht op de praktijk. Deelnemers werken actief met casussen uit hun eigen werkomgeving, waardoor ze het geleerde direct kunnen toepassen. Voor meer complexe materie bieden onze trainers hands-on ondersteuning bij de implementatie in de dagelijkse praktijk.

“De opleiding was praktijkgericht en er was veel aandacht voor individuele groei en ontwikkeling.”
Monique Esko, Inovum

We organiseren onze trainingen vanuit de kernwaarden kwaliteit, passie, samenwerking en perspectief. Centraal staat het gezamenlijk leren en ontwikkelen, essentieel bij het vergroten van kennis en inzicht en daarmee het creëren van bewustwording van het gedrag en handelen in de dagelijkse praktijk.

Opleidingen

Steeds meer organisaties kiezen ervoor gastvrouwen of -heren in de woonkamer in te zetten om ervoor te zorgen dat het ‘fijn wonen’ is voor de bewoners.

De uitdaging voor deze gastvrouwen en gastheren is groot. Als oud kapster, postbode, barkeeper of secretaresse wordt er gevraagd voor van alles te zorgen: sfeer, gastvrijheid, ondersteuning bij eten en drinken, een zinvolle dag voor de bewoners, veiligheid, toezicht, in een schone, gezellige huiskamer. En natuurlijk voor elk wat wils op de menukaart van ontbijt, lunch en diner, liefst klaar gemaakt mét de bewoners samen.

Voor zorgorganisaties is het belangrijk dat zij weten aan welke kwaliteitsnormen zij moeten voldoen en waarom. Met de training ‘Kijken door de ogen van de IGJ’ krijg je een beeld van wat er komt kijken bij het realiseren van verbeteringen in lijn met het toetsingskader. En wat er verwacht kan worden van een inspectiebezoek. In de eerste plaats natuurlijk goed voor de organisatie zelf en daarnaast om met een gerust hart een inspectiebezoek tegemoet te zien. Door meer kennis van en inzicht in de normen van het kwaliteits- en toetsingskaders krijg je namelijk een belangrijke ‘kwaliteitsbril’ om beter (d.w.z. in lijn met de IGJ) te kijken naar de kwaliteit en veiligheid van zorg binnen de eigen organisatie/ locatie.

De verpleegkundig kwaliteitscoach doet in de praktijksituatie een beroep op de motivatie en het leer- en ontwikkelingsvermogen van de medewerkers en het team. Zij signaleert en bespreekt bevorderende en belemmerende factoren met de leidinggevende en werkt doelgericht naar duurzame resultaten. Samenwerken, leren en veranderen worden zo de verbindende factor in de organisatie. Dat maakt de verpleegkundig kwaliteitscoach tot een belangrijke speler in een organisatie die kan meebewegen met (toekomstige) veranderingen.

Heeft u nog vragen?

Of wilt u meer weten over hoe we samen kunnen werken aan het fundament van uw zorgorganisatie? Neem gerust contact met ons op! We vertellen u graag meer over onze bijdrage aan de optimalisatie van uw zorgprocessen. Wij geven een impuls aan uw zorg.

Sandra van der Linde
Business manager